به گزارش پارس نیوز، 

فردا بارش پراکنده در مرکز، شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، بیشترین بارش‌ها در استان‌‌های واقع در شمال غرب و غرب و البرز مرکزی و غربی خواهد بود.بارش برف در البرز مرکزی و برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات هواشناسی با شروع فعالیت سامانه بارشی از امروز بر روی کشور، بارش باران و در نواحی سردسیر و مرتفع، بارش برف را در برخی مناطق کشور شاهد هستیم.

بیشترین میزان بارش‌ها امروز در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان است.

روز یکشنبه بارش‌ها در نیمه غربی کشور شدت می‌یابد و بارش پراکنده در مرکز، شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، بیشترین بارش‌ها فردا‌ در استان‌‌ها ی واقع در شمال غرب و غرب، البرز مرکزی و غربی رخ می‌دهد که انتظار رگبار، رعدوبرق شدید و وزش باد داریم؛ بارش برف در البرز مرکزی و برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی نیز رخ می‌دهد.

روز دوشنبه بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق شدید و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی نیز رخ می‌دهد.

از نظر تغییرات دما، امروز شنبه در استان‌های حاشیه دریای خزر و استان اردبیل دما به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و دما روز یکشنبه همراه با بارش‌ها،‌‌ در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.

دما در حاشیه دریای خزر روز آینده تغییرات قابل ملاحظه‌ای ندارد؛ بیشترین میزان کاهش دما روز دوشنبه در غرب، مرکز، جنوب و شرق دریای خزر رخ می‌دهد و در سایر مناطق افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اواخر وقت فردا در غرب و جنوب غرب گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود؛ نیمه غربی خلیج فارس روزهای یکشنبه و دوشنبه و دریای خزر روز دوشنبه مواج است.

‌روز یکشنبه ‌رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری‌، کهگیلوبه و بویر احمد‌، مرکزی‌، همدان، زنجان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز‌، تهران وبارش برف و باران و رعدوبرق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات گیلان، غرب مازندران و شمال تهران پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه ‌‌رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شرق خوزستان، غرب فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری‌، کهگیلوبه و بویر احمد‌، غرب و شمال اصفهان، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، البرز‌، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

‌علاوه بر این، روز دوشنبه بارش برف و باران و رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات استان‌های گیلان، ‌مازندران، شمال تهران، سمنان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری‌، کهگیلویه و بویر‌احمد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها شود.

به سبب شدت بارش در بعدازظهر یکشنبه تا روز دوشنبه، در استان‌های فوق و البرز مرکزی ‌وقوع سیلاب و آب گرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود، ‌توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 23 و 14 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرم‌ ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه 3 درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین ماه سال جاری، 104.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 182 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 42.5 درصد کمتر از بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه ایوان در استان ایلام به میزان 73.4 میلی‌متر و سردترین منطقه اردبیل با دمای 5.2 درجه زیر صفر بوده است