«عبدالله المحیسنی» از سران سعودی ائتلاف «جیش الفتح» که مسئول شرعی آن شمرده می‌شود، به نوعی ادعا کرد که آیه جدیدی به قرآن افزوده شده است.

وبگاه خبری «المدن» لبنان به نقل از المحیسنی گزارش داد: «در خواب دیدم که با برخی از دوستان نشسته و قرآنی در دست دارم که با ترتیل برایشان میخوانم. در اثنای تلاوت، آیه جدیدی نازل شد که در آخر آن صفحه نوشته شده بود: و می‌بینی زمانی که آنان را بمباران می‌کنیم و به جز خدا، یار و یاوری ندارند؛ زیرا آنان خداوند و رسولش را دشنام داده اند» (ولو ترى إذا قصفناهم ولم یکن لهم من دون الله من ولی ولا نصیر ذلک بأنهم سبوا الله ورسوله).

این تروریست سعودی در ادامه مدعی شد: در حالی که به خاطر آیه می گریستیم، قلم بیرون آوردم و زیر آن (آیه) خطی کشیدم. در کنار من نیز مردی بود که این آیه را تفسیر می‌کرد که مردم [سرزمین] شام با جنگنده مجازات شده اند؛ زیرا آنان خداوند و رسولش را دشنام داده اند. به او گفتم؛ چطور؟ وی گفت: نزدیک است که آسمان از بین برود، زمین شکافته شود و کوهها به سجده بیفتند؛ زیرا آنان برای خداوند فرزندی متصور شدند. پس از آن قرآن را باز کردم و دیدم که آن آیه پاک شده است».

با وجود اینکه المحیسنی توئیتهای خود در توئیتر را پاک کرد، ولی همچنان جنجال بر سر این ادعاها در شبکه های اجتماعی وجود دارد. برخی وی را متهم می‌کنند که ادعای پیامبری کرده و او را به «مسیلمه کذاب» شبیه کردند. او این ادعا را اخیرا در پی جنجالی در خصوص اهانت برخی به ذات خدا مطرح کرده است.

برخی دیگر اعلام کردند که المحیسنی از این آیات برای تأویل و توجیه اهداف شخصی خود استفاده کرده است و بر این باورند که او قصد دارد مردم از ایمان متنفر شوند.

برخی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی از جمله جریان سلفی ضمن انتقاد از این تروریست عربستانی، اعلام کردند، اینکه او مردم سوریه را اصل کفر میداند ، اشتباه است.

مراکز موسوم به «دعوت به جهاد» یکی از مشهورترین مراکز آموزش و جذب نوجوانان 14 ساله است تا از آنان به عنوان نیرو در شمال سوریه علیه ارتش این کشور استفاده کنند. این نوجوانان آموزشهای مربوط به استفاده از سلاح می بینند.

اردوگاه «اشبال الفاروق» که معارضان تروریست آن را ایجاد کرده اند، تا حد زیادی شبیه به اردوگاه « أشبال الخلافة» است که داعش آن را ایجاد کرده است و هدف از آن استفاده ابزاری از نوجوانان به ادعای جهاد و مبارزه در راه خداست. منبع : افکار نیوز